321 עמודים

(רפרוף מהיר בספריה שלי)
 
מ' פוקו  – תולדות השיגעון בעידן התבונה (240 ע')
ד' אלבוים – מסע בחלל הפנוי  (301 ע')
ו' פראנקל – האדם מחפש משמעות (161 ע')
פ' לוי – הזהו האדם? (188 ע')
א' קמי – הזר (144 ע')
ס' מיכאל – חצוצרה בואדי (232 ע')
ו' וולף – חדר משלך (126 ע')
א' פרום – אמנות האהבה (120 ע')
ג' פלובר – מדאם בובארי  (294 ע')
ח.ל. בורחס – בדיונות (153 ע')

וגם:
מ. דרורי – איך לתרץ את זיכויו של האברך שדרס קופאית ממוצא אתיופי? (321 ע')

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • שועי  ביום יולי 14, 2009 בשעה 2:00 pm

    תודה על הרשימה מאירת העיניים
    דומה כי בזמנים המשונים להם כולנו עדים, ספרו של השופט דרורי יהיה אחד מן המועמדים הבולטים לפרס ספיר של השנה הבאה

    האברך המדובר ללא כל ספק כבר זכה בפייס

  • שאול  ביום יולי 14, 2009 בשעה 2:13 pm

    מהרשימה שלך מבינים איך רקחת את נפשותיהם של מרים,יהודה,שלומית ,אלחנן ,חכם שאול (תודה על הג'סטה),פוליביוס וכמובן יוספוס

  • גלי  ביום יולי 14, 2009 בשעה 3:03 pm

    נטלי, הרשימה נהדרת
    חשבתי לרגע שאת ממשיכה בפרויקט "הספריה הביתית שלי".
    תהיי בטוחה שיהיו כאלה שישימו את ה"ספר" של מ. דרורי בספריה הביתית שלהם.
    הבעיה בפסק דין שהוא מהווה תקדים וכאן הסכנה. אז היום אברך דרס אתיופית. ומחר מישהו במקרה וממש במקרה שוב ידרוס אתיופי או עולה חדש אחר. ואז עורך הדין של הדורס ישלוף את פסק הדין של השופט דרורי וישתמש בו כתקדים: העולה החדש התאקלם, הוא ביקש סליחה, הוא ככה והוא ככה ועוד מליון הסברים… וכך הדורס יזוכה. והסכנה היא שנהגים עכשיו לא יזהרו, כי יש תקדים: אפשר לצאת זכאי אם דורסים אתיופי.
    זה יוצר מעמדות בחברה ואני מתפלאת שהקשת המזרחית לא מקימה צעקות שיבטלו את פסק הדין הזה.

  • צבי  ביום יולי 14, 2009 בשעה 3:49 pm

    הרעיון מבריק, והוא מיטיב לבטא את הביקורת שפסק הדין ריכז כלפיו.
    והבקורת ראויה, וגם מוצדקת.
    אבל, דומני שעושים עוול – אישי – לשופט דרורי.
    אינני מסכים לפסקו; אני הייתי מרשיע את האברך;
    ועדיין, מדובר בהחלטה משפטית שיש כמותה בחיי היום יום המשפטיים; היא יוצאת דופן באורכה – אך השופט דרורי נוטה לכתוב פס"ד ארכניים, למדניים; תוצאתה לא רצויה, ואף מרחיקת לכת;
    וכאמור, יש החלטות יוצאות דופן במערכת המשפט.
    מותר לבקר אותן [גם רצוי];
    מותר לבטלן [כפי שצפוי שבית המשפט העליון יעשה];
    אך כדי לחשוד במניעי השופט – יש להצביע על מניעים פסולים [מעבר לגוף הפסיקה].
    בהכירי את השופט דרורי, ופסיקותיו, אין לי ספק שלא היו לו מניעים פסולים, אף שטעה לגופו של עניין.

  • נטלי מסיקה  ביום יולי 14, 2009 בשעה 4:25 pm

    אכן זה נושא שגרם לאי נוחות טורדת ולו גם משום שהשופט הנכבד דרורי נדרש לכל כך הרבה מלל כדי להצדיק את החלטתו. יש ספרים מעולים שמכילים הרבה פחות עמודים.
    ולעצם הדברים:

    שועי- לפי איך שהדברים נראים במפעל הפייס, אני לא אתפלא אם זה יקרה..

    שאול – תודה. הייתי מצרפת גם את בעין החתול
    אבל הוא יותר מ- 321 עמודים

    לגלי – הנושא של התקדים המשפטי הוא מטריד באמת ואי אפשר לדעת לאן זה יכול להוביל. חבל שנדרשו לעסוק מחדש בפסק דין רק אחרי שהשופט עלה כמועמד לבית המשפט העליון.

    לצבי היקר-אתה מבין מין הסתם בפסקי דין הרבה יותר טוב ממני. יתכן גם שהשופט דרורי הוא אדם מלומד , קפדן וישר לב. ובכל זאת: 321 עמודים? כמה זמן זה לקח לו, ולמה כל כך הרבה? מה הוא רצה להפוך את הפסק דין הזה לפרוזה/ אפוס ספרותי רחב יריעה? לא ברור לי בכלל.

  • צבי  ביום יולי 14, 2009 בשעה 5:01 pm

    אני גורס, שבכגון דא אין מבין ומבין פחות; גם מי שאינו משפטן זכאי, ואף כדאי, שיביע דעתו על עמדות עונשיות.
    לגוף הביקורת – אני מסכים – גם לעניין האורך, גם לעניין ההנמקות לגופן, גם לעניין המקרה שנבחר. לא זה הוא המקרה להצבת הסליחה והמחילה בראש שמחתנו.
    כל שביקשתי לומר הוא, שלדעתי בהתקפות האישיות על השופט עצמו [במובחן מפסק הדין שלו] נעשה לו עוול. את פסק הדין צריך לשנות. האברך הזה ראוי לעונש, ואפילו לעונש חמור.

  • נטלי מסיקה  ביום יולי 14, 2009 בשעה 5:35 pm

    לצערי כבוד השופט דרורי הוא לא היחיד שחושב שיש לכבד את העולים החדשים במנת סבל כדי להפוך אותם לראויים לאזרחות שווה .
    כמו שהיטיבו לתאר את זה אנשטיין וזוהר במערכון "נעל בבור":

  • יוסי דר  ביום יולי 14, 2009 בשעה 5:38 pm

    צבי,
    השופט דרורי לטש עין לבית המשפט העליון עוד קודם שכמה מחברי הוועדה חשבו להמליץ על מועמדותו, ופורסם שהוא שיגר מכתבים אל ביניש בעניין זה.

    השאלה שלדעתי צריכה להישאל היא אם האברך המדובר בא מקרב גורמים שהיו יכולים לקדם את מועמדותו של דרורי לעליון.

    כלומר, אין זה מספיק שתטען ש"גם לעניין המקרה שנבחר. לא זה הוא המקרה להצבת הסליחה והמחילה בראש שמחתנו", אלא יש לשאול ולתהות אם בחירת השופט את האברך הזה אינה מקרית, והעובדה, לכאורה, שהאברך בא מקרב חוגים שיכולים לקדם את מועמדותו של דרורי לעליון – היא יותר מאשר צירוף מקרים.
    ובלשון בוטה: יש לתהות אם השופט, שהקדיש חלק נכבד מפגרתו לכתיבת פסק הדין, שלח כאן את לחמו על פני המים, או שהמדובר בסתם צירוף מקרים.
    העובדה שהשופט ציווה – ללא כל בסיס חוקי – על איסור פירסום שמו של האברך – מטרידה מאד אף היא.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  ביום יולי 14, 2009 בשעה 5:52 pm

    לא הבנתי, יש לך משהו ספציפי להגיד נגד השופט? תגידי!

    סתם להצטרף לעלהום של כולם בגלל שכולם כבר שם, לא ממש מוסיף כבוד לאתר.
    יש לך משהו ספציפי לחדש?

  • גלי  ביום יולי 14, 2009 בשעה 5:55 pm

    אני מחכה לרשימה ממך כאן על פרשת האברך הדריסה האומללה, דרורי והעליון…

  • נטלי מסיקה  ביום יולי 14, 2009 בשעה 6:04 pm

    אני מצטרפת לקריאה של גלי לקבל עוד פרספקטיבה על הסיפור מנקודת מבט של אדם שמכיר את המערכת מבפנים (הקישור שהעלית בתגובה שלך בהחלט מעוררת מחשבה מה גם שהאברך גובה בשני ממליצים בעלי השפעה שכתבו את מה שכתבו ע"ג נייר מכתבים רישמי)
    ולאנונימי- למה לא תפתח לך בלוג/ תמצא לעצמך חיים ותפסיק להגיד לאנשים מה לכתוב ואיך? אני עוקבת אחרי האי.פי שלך איזה זמן ואתה לגמרי שקוף.

  • צבי  ביום יולי 14, 2009 בשעה 6:37 pm

    המערכון אדיר.
    נטלי, אין לי ספק שלא מגמות עדתיות הנחו את השופט דרורי. פסק הדין שלו אומר אחרת; נגה [המתלוננת] עצמה התרשמה שהשופט לא ביקש להשפילה.
    כאמור, אין בכך לסייע לפסק הדין המוטעה לגופו.

    נטלי, אם מדברים בעדתיות ובהתנשאות, הרי לך המקרה הבא, שהוא בעיניי מובהק יותר – אתמול, במסגרת גז"ד שניתן בעניינו של בונדק רב-המעללים [שחזר והפעיל תחנת רדיו פירטית], כתב השופט את הדברים הבאים –
    "מדברי ההגנה למדתי, שהיה הנאשם בעברו פעיל ב"פנתרים השחורים". אך 'תרבות המאבק' של הפנתרים השחורים על נגזרותיה, וליתר דיוק, תת-התרבות הזאת, עבר זמנה, אם בכלל היה לה מקום אי פעם."
    אינני רוצה להרחיב יתר-על-המידה בנושא, שכן מחר אדבר בו בתוכנית רדיו בפרוטרוט. אך, נטלי, בעיניי שופט המכנה את מאבק הפנתרים "תת התרבות הזו", ומוסיף כי "עבר זמנה, אם בכלל היה לה מקום אי-פעם", הוא אדם הלוקה בהבנתו, וחשוד בעיניי בנטיות מגדריות חמורות.

    יוסי,
    כל אופציה אפשרית. אלא שכל השערה דורשת מידת סבירות ומידת הוכחה. דרורי כתב את פסקו בתקופת השלטון הקודם, עת לימין לא היתה נציגות משמעותית בוועדה למינוי שופטים, גם לא לחוגים הדתיים.

  • יוסי דר  ביום יולי 14, 2009 בשעה 6:43 pm

    נטלי וטלי,
    יש לי בהחלט כמה תובנות על כל הפרשה, אני רק חייב למצוא זמן לתמצת את התובנות למשהו קומפקטי.
    בכל אופן, לדעתי אין להסתפק, במקרה זה, באמירה שהשופט טעה.
    לדעתי יש לבחון את הנסיבות אחת לאחת – וכן את משמעות הצירוף שלהן – ולשאול אם המדובר בטעות בתום לב, או שמא במשהו אחר שאינו עולה בקנה אחד עם תום לב.

  • יוסי דר  ביום יולי 14, 2009 בשעה 6:51 pm

    צבי,
    לא חייבים להיות חבר ממש בוועדה למינוי שופטים, וניתן להשפיע עליה – או על יחידים בתוכה – גם מבחוץ במסגרת הפוליטית היומיומית של המיקח והמימכר.
    העובדה שאלי ישי – אדם שקשה להגזים בכוחו ובהשפעתו – השתדל לטובת האברך אומרת בהקשר זה דרשני.

  • שושי  ביום יולי 14, 2009 בשעה 8:57 pm

    החלק של שירות המבחן.

  • נטלי מסיקה  ביום יולי 15, 2009 בשעה 7:26 am

    נשמע לא טוב מה שהשופט הנכבד אמר. כמי שאמון על המשפט והצדק הוא לא יכול בשום אופן לפסול את זכותם של אנשים אחרים להגדיר את תרבותם בעצמם, להמעיט בערכיותה (תת-תרבות), או לבטל את מקומם הלגיטימי (אם היה לה אי פעם מקום)
    כל כך הרבה עוול והתנשאות במשפט אחד
    .
    אגב איפה ומתי אתה אמור לדבר היום?

  • נטלי מסיקה  ביום יולי 15, 2009 בשעה 7:29 am

    מסכימה. מה גם שמסתבר שהצדיק הדורס כבר נתפס פעם בשעת גניבה ויצא מזה ללא פגע.
    סיפור הזוי לגמרי

  • צבי  ביום יולי 15, 2009 בשעה 8:01 am

    מסכים לחלוטין לדברייך.
    תודה.
    השידור ברדיו ירושלים [101 FM], בין השעות 12-13.
    אביא עימי לאולפן את ח"כ לשעבר, לקוחי ורעי, צ'רלי ביטון, ממייסדי הפנתרים השחורים.

  • נטלי מסיקה  ביום יולי 15, 2009 בשעה 8:13 am

    אקשיב לך בתשומת לב רבה.
    תראה להם מה-זה…
    🙂

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: