מתנחל על סף ביתי

בשבוע שעבר התעוררתי באישון לילה כשקולות מצוקה מטרידים את שנתי. אף שלא היו אלה קולות בני-אדם היה נדמה לי ששמעתי: אני מסכן, אני בודד, קר לי, אני רעב ! בחוץ ירד גשם זלעפות. המחשבה לצאת מהמיטה החמימה ולחפש את מקור היללות עברה בראשי והתפוגגה מיד. אז הלכתי לאמבטיה ותחבתי שתי חתיכות צמר גפן באוזניים. אחר כך עצמתי עיניים וקיוויתי לטוב – מה שאני לא רואה ולא שומעת, הרי לא קיים. מה, לא?

למחרת בבוקר, בהפוגת הגשמים, יצאתי כהרגלי לרכב על אופניים בפארק הירקון. אנשים  בכביש חלפו מולי במכוניות, פניהם חתומות, זמנם קצר והם משופעים בדאגות. זמן ודאגות.  מהראשון יש מעט מדי מהשני יש יותר מדי ולמעשה ההיפך הוא הנכון. הרי יש לנו את כל הזמן שבעולם והדאגות – למה זה טוב?

כשחזרתי הרגשתי משהו קטן ואפור מטפס לי על הנעל ומשם אל מעלה השוק האחורי. גור חתולים רטוב, נחוש ורעשני, מקור היללות מליל אמש. אמרתי לו: חכה רגע, אלך להביא לך אוכל, אבל הוא לא היה מוכן לחכות ובטח לא להישאר בחוץ. ברגליו הקטנות קיפץ אחרי במדרגות, תוך כדי יללות בלתי פוסקות וניסיונות להשתחל שוב ושוב מתחת לנעליי כדי לזכות בחיכוך מזדמן דמוי ליטוף. סוג של מתאבד כזה.

ואז הגענו לפתח הדלת ותהיתי ביני לביני מה לעשות. בפנים חיה לה בשלווה ובנועם מלכה לבנה ששולטת בממלכתה 15 שנים רצופות, וגם בי הנתינה הכי נאמנה שלה. אל רוב בני האדם מלבד דיירי הבית הקבועים, היא מתייחסת כאל כורח מטריד אך נסבל. אבל אל יצורים ממלכת החי היא מתייחסת באפס סובלנות –ג'וקים, פרפרי לילה, זבובים ושאר חרקים ורמשים שהתרע למזלם להיקלע לתחום מושבה, מוצאים את עצמם מפורקים לגורמים, בעינויים שלא היו מביישים את האינקוויזיציה הספרדית. גם בעלי כנף אחרים היא לא סובלת. לפעמים היא עומדת ומשקיפה עליהם מהמרפסת תוך כדי השמעת גרגורים ואיומים בוטים: אם גם לי היו כנפיים הייתי קורעת אתכם. בפעמים המעטות שבהן יצא לה להיתקל בחתולים או בכלבים אצל דדי הווטרינר, היא גילתה כלפיהם חוסר נימוס משווע, כולל נהמות, העלבות אישיות ושריטות כואבות על החוטם.

 לא היתה לי שום כוונה להשליך את היללן האפור הישר אל גוב האריות ועל כן הפצרתי בו שיישאר מאחורי הדלת עד שאסדיר את העניינים עם בעלת הבית, ששעות אלה מוקדשות אצלה בדרך-כלל לשנת יופי של בוקר, טרום- שנת-יופי-של-צהריים. הוא לעומת זאת, החליט לסרב פקודה. שטח כבוש לא ישוחרר, יהודי לא מגרש יהודי. הייתי צריכה לפעול מהר. החזקתי אותו ביד אחת, בשנייה פתחתי את הדלת. הפרינססה שרבצה על הספה, הרימה את ראשה בעצלתיים ונתנה בי מבט קצר ומנומנם. זה שום דבר, הבטחתי לה, המשיכי לישון.  ניגשנו למטבח. הגור קפץ מטה מבין זרועותיי והתנפל ברעבתנות על צלחת הגרגרים שבפינה. בשלב זה נרשמה תנועה מסוימת מכיוון הספה. מי זה אוכל מהדייסה שלי? באמת אף אחד, הבטחתי. אבל אי אפשר היה לטעות בקולות הגרגור, הלעיסה והזלילה של היצור. המלכה עשתה את דרכה אלינו חרש-חרש מקווצת ודרוכה ככדור. אפילו שבחישוב חתולי היא כבר בת יותר ממאה, סנילית היא לא. מה זאת אומרת, המשיכי לישון, זה כלום?

עם נהמת האיום הראשונה חטפתי אותו מהצלחת לגובה בטוח מפני פגיעה ישירה וכואבת. והוא הממזר, השקיף עליה מלמעלה למטה כשפיו עדיין מלא בפרורי גזל, ממצמץ כלפיה בעיניו הגדולות כאומר: את-לא-יכולה-לתפוס-אותי!  היה בו משהו מנוער הגבעות – חצוף ושלם בצדקת דרכו. לפני שהברחתי אותו החוצה אספתי במהירות קערת מים, צלוחית אוכל, קופסת נעליים ריקה, פיג'מה משומשת ועכבר מבד וסידרתי לו מאחז בלתי-חוקי על יד דלתה של גברת פישר שכנתי. לפני כמה חודשים היא עברה לדיור מוגן ועד שיתייצב שוק הנדל"ן בגוש דן, הבית עומד ריק.

הגור האפור הסתגל במהירות למצב החדש. ביום הוא מסתובב בחצר, בלילה הוא הולך לישון עם עכבר הבד בקופסת הנעליים ובין לבין הוא עובר דלת – דלת בחדר המדרגות ודורש בפנים נוגות: הביאו לי אוכל ! אני רעב ! אני רעב !

20121225_133133

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שוֹעִי  On דצמבר 26, 2012 at 1:41 pm

    נטלי יקרה, זה נקרא כמו המשך של שיר הצפור של פרח'זאד שהבאתי בשבוע שעבר, אלא שכאן "החתול, הו, היה רק חתול!" (-:

  • galithatan  On דצמבר 26, 2012 at 5:35 pm

    הוא חמוד 🙂 אמנם קיוויתי ל"גר זאב עם כבש", אבל הפתרון שלך נשמע לי מצוין.

    • nataliemessika  On דצמבר 27, 2012 at 5:25 am

      כן.. כנראה שכבר אי אפשר לשנות הרגלים של קשישות נרגנות…

  • גולדבלט משה  On דצמבר 27, 2012 at 4:19 am

    מקסים וכאוהב חתולים עלי לספר בהזדמנות איך יש לנו שני חתולים בבית לאחר שהחלטתנו במפורש ובאופן נחרץ לקחת הפסקה מחיות מחמד

להשאיר תגובה

