הונולולו

בסוף השבוע עשיתי סדר במגירה ומצאתי סט גלויות קיטשיות עם ציורי דולפינים, לוטוסים, וסוסים דוהרים על פני מים סוערים ושקיעות סוערות לא פחות ואמרתי לקיבוצניק – תשמע זה לא רק היהלומן עתיר-הסיטואציה מפריז וזה לא רק המאהב הלטיני מרומא שפספסתי בימי עלומי הזוהרים ברוב כסילותי, אלא גם (איך יכולתי לשכוח?), בחור עם בית חלומות בהונולולו.

אבל כדי להסביר איך הגעתי לאיי הוואי אני צריכה לספר קודם על סן פרנסיסקו ולפני כן אני צריכה לספר איך הגעתי לאל.איי ולפני כן צריך לספר על שיקאגו. אבל למרות כל השנים שעברו מאז, על שיקאגו עדיין קשה לי  לספר. אולי מתישהו, פעם, נראה. בינתיים אני מצרפת עותק סרוק של גלויה קיטשית אחת מני רבות שקיבלתי מהבחור בהונולולו. אולי בהמשך אתיר בפניכם קומץ קוראיי האנונימיים, את הסבך הסיפורי הזה, סבך דמיוני ותלוש מכדי להיות אמיתי ועל כן ברור שהוא לגמרי שלי.

 

(אגב – למישהו יש מושג מה מצב הנדל"ן בהונולולו ובכמה נמכר שם פסק זמן?)

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • Idit Paran  ביום פברואר 26, 2012 בשעה 9:25 pm

    אחת עשרה ושש דקות
    ואני מתגלגלת מצחוק.
    (ובכלל אני לא אוהבת פסק זמן!)

  • שוֹעִי  ביום פברואר 26, 2012 בשעה 9:56 pm

    נטלי יקרה, פעם ישב באונ' הונולולו חוקר הפילוסופיה היהודית והמוסלמית, לן אוון גודמן. תמיד תהיתי אם ניתן לעשות שם פוסט-דוקטורט נראה לי נהדר שהילדים יראו קצת גלים ויישתו ישר
    מן הקוקוס (הסכנה היחידה שם היא של התפרצות וולקנית).
    אבל אני מניח שהוואי יקרה מדיי, אבל מיקרונזיה תמיד יכולה להוות אופציית השתקעות מצוינת. כפי שמעידות הצבעותיהם באו"ם הם אפילו ציוניים. הבעיה, לא ברור אם יש שם אוניברסיטה, אפילו לא
    ברור לי אילו ערים יש שם ובאיזה ניב דוברים אנשי המקום.
    עם זאת, נדמה לי שבמיקרונזיה קצת צפוף שלא כמו במאקרונזיה השכנה ששם מדובר בגדלים ובמרחבים אחרים לגמריי, ואומרים שאפילו החדרים בבתים המשותפים שם הם לפחות גדולים פי שתיים ממקביליהם במיקרונזיה (-:

  • nataliemessika  ביום פברואר 27, 2012 בשעה 7:18 am

    תודה לעדית (-:

    שועי יקר – דווקא לעשות דוקטורט בהוואי היה יכול להיות פתרון מצויין בשבילך. האם ידעת שהגיבור הלאומי שלהם שלכבודו המקומיים הקימו פסל ענק בטיילת הראשית – הוא גולש? לדעתי היית יכול לכתוב תיזה שלמה על הקשר שבין הפילוסופיה היהודית – מוסלמית לבין הגלישה המעשית או המטאפורית לאורך ההיסטוריה.
    לגבי מאקרונזיה – עזוב. עדיף אם כבר מיקרוניזה. קטנים קטנים אבל אוהבי ישראל גדולים וזה מה שחשוב באמת !

  • שוֹעִי  ביום פברואר 27, 2012 בשעה 9:16 am

    לא יודע נטלי, מאקרונזיה נשמע לי יותר ויותר כמו השם המקורי של רוטב אלף האיים (מאקרו+מיונז),
    ואשר למיקרונזיה, לא ברור לי מדוע הם בעד ישראל. אני מעריך כי מה שקרוב-לודאי יתברר הוא כי מתיי שהוא עבר שם מיסיונר (אוונגליסט או ישועי) ובישר לתושבים שם כי שיבת ישראל לארצו היא
    חלק הכרחי להחשת ביאתו השניה של ישוע, וכמובן שלעתיד לבוא כולם יקבלו על עצמם את אמונתו.

    מה שמעניין אותי הוא האם יש בית חב"ד במיקרונזיה? ומה יש במיקרונזיה? (האם צופים שם ב"הערת שוליים"? שמא "בגבעת חלפון" וב-"חגיגה בסנוקר"?)

    למשל, לי כל מיקרוגל עושה אמנזיה. לא ברור איך זה קשור למאקרונזיה. אבל חשבתי שזה וידוי מעניין.

  • רוני  ביום פברואר 27, 2012 בשעה 2:51 pm

    שועי,

    אם אוונגליסטים אוהבים אותנו כדי שנתנצר, זה אומר שהם יאהבו אותנו עד אחרית הימים?

    (בדיחת קרש! שאני כתבתי! עכשיו!)

  • nataliemessika  ביום פברואר 27, 2012 בשעה 3:03 pm

    שועי – לא תאמין מי קונסול הכבוד של רפובליקת איי מרשל בישראל ובכלל זה מיקרונזיה – רני רהב !
    כבוד.
    הינה קישור לאתר שלהם. יש שם הרבה מידע רב ערך על המקום:
    http://honorary-consulate-of-the-marshall-islands-in-israel.org.il/event_dinner.htm

  • שוֹעִי  ביום פברואר 27, 2012 בשעה 10:37 pm

    רוני, כנראה. יש כמה וכמה כתות נוצריות מיסיונריות שגילו יחס אוהד ליהודים מתוך מגמה כי החיבה
    תביאם להכיר באמת שאין בלתה. לקח לי רגע להבין למה התכוונת בבדיחת קרש. אח"כ נזכרתי כי בימי הביניים היו רבנים שכינו את Christ קרש. גם כי המצלול דומה, וגם כי זה רומז לצלב (העשוי קרש). עוד אפשרות, קצת פחות פוגענית היא כי המלה "קרש" בספרות האגדה משמעהּ חד-קרן (Unicorn) שהיה אחד מסמליו המובהקים של ישוע בכנסיה הקתולית (על השם הקורבן שהקריב אדם הראשון המתואר בבראשית רבא כראם בעל קרן אחת, ובמקורות נוצריים מקבילים כחד-קרן).

    נטלי, כנראה שיצלמו שם בקרוב תכנית ריאליטי עונת-סלבריטאים, או את מעושרות 2. מה שיפה הוא
    שרני רהב הדובר מייצג קבוצת איים שנמצאת באוקיינוס השקט. מצד אחר, העובדה שהם מצביעים בעקביות בעד ישראל בכל ההצבעות באו"ם אכן מצדיקה עבודת דוברות, ובקרוב גם משרד הסברה.

  • שוֹעִי  ביום פברואר 27, 2012 בשעה 10:43 pm

    עוד לנטלי, ראיתי שבלינק שצירפת מצולמים עם שגרירי איי מרשל אהוד ברק, צחי הנגבי וגילה אלמגור, שכנראה ייצגו את ישראל במפגש האחרון. בחיי, זה הכניס בי חרדה ממש לגורל היחסים העתידיים עם המדינות האמורות, אפשר שכעת ישנו השגרירים את דעתם ויתחילו להצביע עם הליגה הערבית. זה צילום המכניס את הצופה בו לחוסר מנוחה, מדיר שינה מן העיניים ממש. כרוניקה של הצבעה צפויה מראש (-:

  • nataliemessika  ביום פברואר 28, 2012 בשעה 5:40 am

    אוי שועי, הבאת לי את הצחוק הראשון של הבוקר.
    אני רוצה יחד עם זאת להשקיט את נפשך – כל עוד המיקרונזים בצד הנכון של המפה הם בטוחים. תאר לעצמך שיתחילו להפעיל נגדם מישהו מהאישים האלה שמנית…

כתיבת תגובה